środa, 3 maja 2017

O dzisiejszym (pierwszym w życiu) spotkaniu Miłosza z podróżniczkiem.



M: Dziś będę pisał i pokazywał zdjęcia tylko ja.  
Byliśmy rano nad Biebrzą i po raz pierwszy w życiu spotkałem się z podróżniczkiem. To było moje kolejne marzenie fotograficzne i udało mi się je spełnić.  Jest to gatunek pod ścisłą ochroną i w Polsce można go spotkać w niewielu miejscach i właśnie nad Biebrzą. Dlatego pokazuję teraz tylko tego małego, ale pięknego ptaszka.

fot. Miłosz, podróżniczek śpiewa nad Biebrzą... piękny ptak się dziś trafił Miłoszowi


M: Podróżniczek jest to ptak, który ma  piękny rudy ogonek i podgardle w kilku kolorach, ale najpiękniejszy jest taki  lśniący błękit.  Reszta jest cała brązowa i szara. Ciekawą rzeczą jest to, że podczas śpiewu ukazuje mu się biała plamka.

fot. Miłosz, biała plamka "w spoczynku" mniej widoczna

fot. Miłosz, biała plamka podczas śpiewu
 
M: Szliśmy całą rodziną po kładce widokowej, ale ja szedłem z przodu. Przypadkiem zrobiłem zdjęcie i podszedłem do taty zapytać, czy to podróżniczek. Tata nigdy nie widział na żywo tego ptaka, ale od razu potwierdził.
Bardzo chciałem zostać w tym miejscu, bo pierwsze zdjęcie było bardzo słabe. Rodzice z Hanią  poszli dalej po kładce, a  ja zostałem, bo bardzo chciałem poprawić ujęcie.  Podróżniczek kilka razy do mnie podlatywał i uciekał w krzaki i nie było wcale łatwo go sfotografować. Był bardzo płochliwy i nie mogłem do niego blisko podejść.

fot. Miłosz


fot. Miłosz

fot. Miłosz


M: Jak na niego czekałem, to stanęła za mną wycieczka i przewodnik zapytał czy wiem, co fotografuję. Powiedziałem, że podróżniczka i pan odpowiedział, że rośnie mu konkurencja i wszyscy się śmiali.
Zdjęcia może nie są fenomenalne, bo musiałem używać naszej dwusetki z telekonwerterem, a to strasznie pogarsza jakość, ale i tak się cieszę, że zobaczyłem tego pięknego ptaszka w jego środowisku.

fot. Miłosz
  
  

M: To było moje  pierwsze spotkanie z podróżniczkiem  i mam nadzieję, że nie ostatnie.

1 komentarz:

  1. Zdjęcia są, jak mawia młodsza ode mnie młodzież, epickie.

    OdpowiedzUsuń